På baggrund af
vores problem og den viden vi har tilegnet os, om hvor kommunikationen til
patienter og pårørende har vist sig at være utilstrækkelig, har vi valgt at
udarbejde en prototype til brug af de sundhedsprofessionelle under
indlæggelsesforløb ved patienter med hjertesvigt. Prototypen tager afsæt i
tidligere brugte hjertesamtaler, som de sundhedsprofessionelle har afholdt med
patienter og deres pårørende, hvor der plads til information om sygdommen, patientens og deres pårørendes egne spørgsmål. Hjertesamtaler er gået tabt pga.
manglende tid og overgang til elektronisk dokumentation. Da vores innovation
tager udgangspunkt i et kendt produkt er den inkrementel. (changepilot)
Vores innovative
forslag skal ses som en retningslinje for hvilken information der SKAL
gives til patienter med hjertesvigt under indlæggelsen. Man skal se nedestående
skema som en prototype til et færdigt produkt, som på sigt skal ligge i
clinical og være let tilgængeligt for alle relevante sundhedsfaglige
professioner.
Hjertesamtalen er
ikke på denne liste. Hvis den er relevant og der vurderes at være tid til
hjertesamtaler kan dette punkt genindføres.
Implementering
Vi har kun udarbejdet en prototype, grundet manglende tid og ressourcer. Hvis produktet skal videreudvikles skal det testes og forbedres, for at få det bedste færdige produkt. I gruppen tænker vi at det skal testes og forbedres over en periode på ca. 6 måneder. Det er nødvendigt med ca. 6 måneder, da programmet skal testes over flere omgange, før det endeligt produkt er færdigudviklet. Derudover skal de sundhedsprofessionelle oplæres i at bruge programmet, så det bliver en fast rutine i arbejdsgangen. Under test-fasen skal der indsamles data om hvorvidt programmet har den ønskede virkning og effekt. Disse data skal både komme fra sundhedsprofessionelle samt patienter og pårørende.
Vi har kun udarbejdet en prototype, grundet manglende tid og ressourcer. Hvis produktet skal videreudvikles skal det testes og forbedres, for at få det bedste færdige produkt. I gruppen tænker vi at det skal testes og forbedres over en periode på ca. 6 måneder. Det er nødvendigt med ca. 6 måneder, da programmet skal testes over flere omgange, før det endeligt produkt er færdigudviklet. Derudover skal de sundhedsprofessionelle oplæres i at bruge programmet, så det bliver en fast rutine i arbejdsgangen. Under test-fasen skal der indsamles data om hvorvidt programmet har den ønskede virkning og effekt. Disse data skal både komme fra sundhedsprofessionelle samt patienter og pårørende.
*Resten
af spørgsmålene ”forsvinder” fra skemaet hvis der bliver afkrydset i ”nej”.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar