mandag den 26. oktober 2015

Vores innovative produkt

På baggrund af vores problem og den viden vi har tilegnet os, om hvor kommunikationen til patienter og pårørende har vist sig at være utilstrækkelig, har vi valgt at udarbejde en prototype til brug af de sundhedsprofessionelle under indlæggelsesforløb ved patienter med hjertesvigt. Prototypen tager afsæt i tidligere brugte hjertesamtaler, som de sundhedsprofessionelle har afholdt med patienter og deres pårørende, hvor der plads til information om sygdommen, patientens og deres pårørendes egne spørgsmål. Hjertesamtaler er gået tabt pga. manglende tid og overgang til elektronisk dokumentation. Da vores innovation tager udgangspunkt i et kendt produkt er den inkrementel. (changepilot)
Vores innovative forslag skal ses som en retningslinje for hvilken information der SKAL gives til patienter med hjertesvigt under indlæggelsen. Man skal se nedestående skema som en prototype til et færdigt produkt, som på sigt skal ligge i clinical og være let tilgængeligt for alle relevante sundhedsfaglige professioner.
Hjertesamtalen er ikke på denne liste. Hvis den er relevant og der vurderes at være tid til hjertesamtaler kan dette punkt genindføres.
Implementering
Vi har kun udarbejdet en prototype, grundet manglende tid og ressourcer. Hvis produktet skal videreudvikles skal det testes og forbedres, for at få det bedste færdige produkt. I gruppen tænker vi at det skal testes og forbedres over en periode på ca. 6 måneder. Det er nødvendigt med ca. 6 måneder, da programmet skal testes over flere omgange, før det endeligt produkt er færdigudviklet. Derudover skal de sundhedsprofessionelle oplæres i at bruge programmet, så det bliver en fast rutine i arbejdsgangen. Under test-fasen skal der indsamles data om hvorvidt programmet har den ønskede virkning og effekt. Disse data skal både komme fra sundhedsprofessionelle samt patienter og pårørende.







*Resten af spørgsmålene ”forsvinder” fra skemaet hvis der bliver afkrydset i ”nej”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar