Mandag d. 28/9-15
Så har vi taget hul på bylden og er påbegyndt arbejdet. Bloggen er
oprettet, og de første indlæg er blevet udgivet. Vi har i løbet af weekenden
brugt tid på at læse op på innovationsslangen samt sygdomslærens vise ord om
hjerteinsufficiens. Derudover har vi hver især brugt tid på at udføre en
læringsstilstest for på den måde at kunne skabe et overblik over, hvordan vi
hver især er som personer og hvordan vi arbejder bedst. Forhåbentlig kan vi
bruge det til at uddelegere arbejdet således at vi opnår det bedste udbytte.
I gruppen ses det at vi har 3 teoretikere og 1 pragmatiker. Dog en
teoretiker som ligger meget op ad pragmatikeren også. Man kan sige om de to
typer læringsstile at de minder meget om hinanden. Begge går meget op i mål og at
overholde en dagsorden. Den væsentlige forskel ligger dog i at pragmatikeren
ikke går nær så meget op i at læse en manual fra ende til anden men snarere
prøver sig frem, hvorimod teoretikeren helst læser gerne det hele grundigt og
går meget op i detaljer. Teoretikeren elsker at sætte ting i systemer og bruger
meget tid på at iagttage, hvorimod pragmatikeren er mere handlekraftig og har
et ønske om at eksperimentere. Begge er gode komponenter som støtter hinanden
der hvor den anden har mangler.
Vi har brugt tid på at blive enige om, hvad vi skulle skrive af tanker
og idéer til vores vejleder, Rikke, omkring projektet, således at hun har noget at
gå ud fra til vores planlagte vejledningsmøde onsdag. Forhåbentlig kan Rikke
hjælpe os på vej, så vi ved hvad næste skridt i processen er/bliver. Vores
tanker om projektet er indtil videre, at vi vil undersøge aldersgruppen for
patienter med hjertesvigt, hvor mange patienter der har hjertesvigt, hvor mange
der indlægges og hvor mange der genindlægges. Ligeledes har vi et ønske om at
finde ud af, hvor det er, at kæden hopper af når patienter og de pårørende står
tilbage med en følelse af usikkerhed og frygt for at komme hjem med de gener et
hjertesvigt medfører – heriblandt vejrtrækningsbesvær og hævede ben. Vi skal
have undersøgt, om patientuddannelsen er til stede og om den i så fald er
tilstrækkelig – hvilket umiddelbart for os ikke virker som tilfældet.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar