mandag den 28. september 2015

Innovationsslangen



Forventningsafklaring
I en innovativ proces er målet ikke kendt, men trods det skal der sættes nogle forventninger:
  • Hvad ønsker vi at opnå/forventet udbytte?
  • Hvad er fokus?
  • Hvad er ambitionsniveauet?
  • Hvilke og hvor mange ressourcer kan vi allokere til projektet?


I denne fase skal man overveje, hvilket produkt man ønsker og tror der skal komme ud af processen.
Denne fase udgør ca. 5% af forløbet.

Research ”Innovation begins with an eye”
Her undersøges hvad brugerens uudtalte behov er. Vi finder ind til selve kernen af det problem vi har stillet. Vi skal finde grundlaget for at kunne innovere.
Denne fase udgør ca. 30% af forløbet.

Kategorisering og analyse
Alt fra research-fasen kategoriseres og analyseres. Der vil skabe sig overordnede mønstre på baggrund af researchmaterialet.
Denne fase udgør ca. 20% af forløbet.

Konceptudvikling og design
Konceptudviklingen bygger på de mønstre der viser sig i analyse. Konceptet skal være nytænkende og matche brugerens uudtalte behov.
Denne fase udgør 30% af forløbet.

Prototyping og test
Der laves prototyper/mock-ups ud fra idéerne. Disse testes, for at få feedback og se om disse lever op til brugernes behov. Disse idéer kan testes og forbedres, inden det endelige produkt udvikles.
Denne fase udgør ca. 15% af forløbet.

(2)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar